Dacă aveți o problemă tehnică cu un dispozitiv Shelly achiziționat de la noi, vă rugăm să citiți mai întâi baza de cunoștințe tehnice de mai jos pentru a găsi soluția la problema dvs.Aproximativ 95% dintre probleme pot fi rezolvate prin ghidul de depanare de mai jos.
Probleme de împerechere a dispozitivelor Shelly
Ai introdus parola corect?Dispozitivele de casă inteligentă Shelly, la fel ca majoritatea celorlalte mărci de casă inteligentă, sunt compatibile doar cu canalele WiFi de 2,4 GHz și nu se pot conecta la canalele de frecvență de 5 GHz, oferite și de cele mai recente modele de router.
Deci, care este diferența dintre canalele de 2,4 și 5GHz? De ce există două frecvențe diferite?
Banda 2,4 GHz este banda WiFi „originală”, dar în ultimii ani noile routere au suport dual-band, compatibile și cu banda de 5GHz. Avantajul 2,4 GHz este că frecvența mai mică oferă acoperire WiFi pentru distanțe mai mari, iar semnalul WiFi nu este atât de afectat de pereți și podele. Banda de 5 GHz, pe de altă parte, oferă o lățime de bandă de date mai mare și are mai multe canale la care să se conecteze, dar are o zonă de acoperire limitată pe partea negativă.De asemenea, rețeaua de 2,4 GHz este mai sensibilă la perturbările de la alte sisteme wireless și poate fi aglomerată în zonele urbane. Deoarece dispozitivele inteligente de acasă nu au nevoie de lățime de bandă mare, ci mai degrabă de acoperire mai mare, frecvența ideală este de 2,4 GHz, spre deosebire de telefoanele mobile sau notebook-uri, care apreciază viteza mare.
Acesta este motivul pentru care dispozitivele smart home sunt echipate în mod normal cu cipuri WiFi care acceptă standardele 802.11 b/g/n, toate folosind 2,4 GHz. Unele routere folosesc SSID-uri separate pentru benzile de 2,4 și 5 GHz sau pot fi și ar trebui configurate pentru a face acest lucru. Dacă se folosește același SSID pentru benzile de 2,4 și 5GHz, încercați să dezactivați complet banda de 5GHz de pe router, cel puțin în timp ce împerecherea dispozitivului smart home este în curs. Probabil că puteți dezactiva această bandă pe interfața de administrare a routerului.
Dacă problema nu este rezolvată, continuați să citiți următoarea secțiune de mai jos.Câte dispozitive acceptă routerul tău WIFI?Routerele mai ieftine sau de generatie mai vecheh (802.11n , 802.11ac) pot suporta doar un număr mai mic (cum ar fi 10-20 de bucăți) de clienți (dispozitive) WiFi simultan.Trebuie să verificați documentația routerului pentru asta.Dacă acesta este cazul tău, poate că routerul tău și-a atins capacitatea maximă odată cu numărul de dispozitive conectate, iar cel pe care tocmai încerci să îl împerechezi este refuzat de router.Pentru a evita astfel de probleme incercati pe cat posibil sa migrati si reteaua WIFI la noul standard WIFI6 (802.11ax) .
Dacă problema nu este rezolvată, continuați să citiți următoarea secțiune de mai jos.Aplicația Shelly arată o conexiune WiFi reușită, dar DISCOVERED DEVICES nu afișează noul dispozitiv.Dispozitivele Shelly (doar cu WiFi) au un proces de asociere în 2 pași: într-un prim pas, configurați dispozitivul Shelly să se conecteze la rețeaua WIFI locală cu caracteristica aplicației ADD DEVICES, și apoi este un al doilea pas, aplicația Shelly găsește dispozitivul în rețeaua locală (îl afișează în ecranul DISCOVERED DEVICES) și oferă să-l conecteze la contul tău Shelly. La sfârșitul acestui al doilea pas, vi se solicită să selectați între modul de rețea locală sau modurile de conectare la cloud. Se poate întâmpla ca primul pas să fie afișat de aplicație ca fiind reușit, dar dispozitivul nu apare atunci pe ecranul DISCOVERED DEVICES.
Iată posibilele cauze: Sfat: trebuie să dezactivați conexiunea de date mobile de pe telefonul inteligent în timp ce împerecheați un dispozitiv Shelly, astfel încât singura conexiune de rețea activă a telefonului să fie rețeaua WiFi. Aplicația nu monitorizează continuu rețeaua locală pentru dispozitive noi, așa că vă rugăm să aveți răbdare timp de 1-2 minute, în timp ce scanarea pentru dispozitive noi începe în fundal. Dacă pop-ul DISCOVERED DEVICES nu apare pe ecranul principal al aplicației în decurs de 2 minute, puteți naviga la acest ecran din meniul aplicației și puteți începe manual căutarea atingând butonul SCANARE de pe ecran. Poate doriți să îl rulați din nou dacă prima scanare nu reușește să găsească dispozitivul. Închiderea și repornirea aplicației și reluarea scanării, de asemenea, ajută. Dacă nu se găsește nimic, vă sugerăm să verificați pagina de administrare a routerului WiFi pentru lista de dispozitive conectate și să vedeți dacă noul dispozitiv Shelly a primit o adresă IP de la serverul DHCP al routerului.
Dacă găsiți dispozitivul în rețea cu o adresă IP validă, atunci puteți utiliza funcția "ADD DEVICE BY IP" din meniul aplicației Shelly pentru a spune aplicației IP-ul dispozitivului să înceapă al doilea pas al asocierii cu contul Shelly. Dacă găsiți dispozitivul în rețea cu o adresă IP validă, dar ADD DEVICE BY IP eșuează și, de asemenea, nu puteți deschide pagina de administrare a dispozitivului Shelly introducând adresa IP într-un browser, cel mai probabil aveți o setare proastă a routerului WiFi. , care împiedică comunicarea între dispozitivele din rețeaua dvs. Deschideți pagina de administrare a routerului WiFi într-un browser și căutați funcția de izolare AP, eventual în secțiunea Setări wireless / Setări avansate și dezactivați-o. Această setare de securitate permite dispozitivelor conectate să comunice cu routerul și lumea exterioară a internetului, dar le împiedică să vorbească între ele. Prin urmare, telefonul dvs. nu are nicio modalitate de a găsi dispozitivul Shelly conectat la aceeași rețea. Dacă nu vedeți dispozitivul inteligent Shelly în lista de dispozitive conectate la routerul WiFi, atunci dispozitivul dvs. Shelly nu s-a putut conecta la routerul WiFi dintr-un motiv oarecare, indiferent de ce v-a spus aplicația despre el.
Resetați dispozitivul la setările din fabrică și începeți să-l asociați din nou, dar nu în aplicația cu ADD DEVICE, ci în interfața de administrare a dispozitivului. Deschideți setările WiFi de pe telefon și căutați o rețea WiFi numită ca shellyxxxxx-78d345. Conectați-vă la el, nu aveți nevoie de parolă. Ignorați mesajul de eroare al telefonului despre „Fără conexiune la internet” și păstrați conexiunea WiFi. Deschideți un browser și tastați http://192.168.33.1/ . Aceasta este adresa implicită a tuturor dispozitivelor inteligente Shelly în modul de asociere (WiFi AP). Veți vedea o pagină în browser foarte asemănătoare cu interfața de utilizator a aplicației Shelly Cloud. Căutați pictograma INTERNET / SECURITATE și atingeți-o. Găsiți secțiunea CLIENT WIFI, activați-o și introduceți SSID-ul și parola routerului WiFi. Dispozitivul va reporni după salvarea setărilor, se va conecta la rețeaua WiFi conform instrucțiunilor (și veți pierde AP-ul WiFi și interfața de utilizare admin la 192.168.33.1, deoarece ar avea un alt IP până acum). Reveniți la aplicație și așteptați ca dispozitivul să apară în ecranul DISPOZITIVE DEscoperite.
Dacă problema nu este rezolvată, continuați să citiți următoarea secțiune de mai jos.Dispozitivul se conectează la WiFi, dar un mesaj de eroare spune că este deja conectat la un alt cont de utilizator.Această este o problemă cunoscută din decembrie 2021 și a afectat un număr limitat de dispozitive. Din fericire, sursa problemei si soluția sunt cunoscute, așa că este ușor de rezolvat. Motivul: atât de multe dispozitive Shelly au fost fabricate până acum încât ID-urile unice ale dispozitivelor nu mai sunt unice, deoarece din fabrică este posibil să fi rămas fără ID-uri disponibile. Ai ghinion să împerechezi un dispozitiv care are un ID deja folosit de alt dispozitiv în altă parte de către altcineva. Pentru a rezolva această problemă, Shelly a făcut ID-urile unice mult mai lungi, astfel încât toate dispozitivele să aibă din nou un ID unic. Pentru a face un ID mai lung pentru dispozitivul deja fabricat de către un ID de shorer, există o modalitate ușoară de a face ID-urile mai lungi. Iată cum se procedează: Când dispozitivul este conectat la WiFi, deschideți un browser și conectați-vă la dispozitiv introducând adresa lui IP (cum ar fi: http://192.168.1.55/), iar pagina de administrare a dispozitivului se va deschide. Dacă există o actualizare de firmware disponibilă pentru dispozitiv, instalați-o. Dacă dispozitivul nu este încă asociat la rețeaua WiFi, atunci conectați-vă la punctul de acces WiFi al dispozitivului cu telefonul dvs. și introduceți http://192.168.33.1 într-un browser pentru a vedea interfața de administrare a dispozitivului. Editați adresa URL în browser și adăugați „/longifyid”, astfel încât să aveți o adresă URL similară cu aceasta: http://192.168.1.55/longifyid . Acum apăsați ENTER. Nu vă așteptați la deschiderea unei noi pagini, poate tot ceea ce obțineți este o eroare 404. Dar dispozitivul își va modifica ID-ul unic, îl va prelungi și va reporni. Puteți închide fereastra browserului Faceți o resetare din fabrică cu butonul găsit pe dispozitiv (consultați manualul cum se face). și începeți din nou împerecherea. Este posibil să observați că numele AP-ului WiFi al dispozitivului Shelly a devenit mult mai lung. Adăugarea la contul Shelly va funcționa acum.
Dacă problema nu este rezolvată, continuați să citiți următoarea secțiune de mai jos.Conexiune WiFi nu este stabilăUnele relee inteligente Shelly pot funcționa nu doar de la intrarea de curent de 230 V AC de la rețea, ci și de la, de ex.Intrare de alimentare 12V DC sau 24V DC.Într-un astfel de caz, dacă întâmpinați probleme de conexiune WiFi, ar trebui să verificați dacă performanța adaptoarelor de alimentare de 12V sau 24V este suficientă pentru a opera releul.
Dacă problema nu este rezolvată, continuați să citiți următoarea secțiune de mai jos.Aplicația Shelly afișează periodic dispozitivul offline Dacă împerecherea inițială a funcționat bine, dar mai târziu întâmpinați probleme de conexiune și dispozitivul devine offline din când în când, verificați mai întâi dacă dispozitivul are cel mai recent firmware. Dacă nu, actualizați-l. Vă rugăm să rețineți că aplicația Shelly Cloud este furnizată pentru a gestiona dispozitivele cu modul cloud activ. Dacă dispozitivul nu este conectat la cloud, nu este garantat că aplicația Shelly Cloud va funcționa bine. Într-un astfel de caz, luați în considerare gestionarea dispozitivului Shelly prin interfata web.
Dacă dispozitivul este conectat la cloud și problema persistă chiar și după actualizarea firmware-ului, verificați dacă starea offline este afișată doar în aplicație sau dacă alte conexiuni eșuează. Puteți ajunge la un dispozitiv de casă inteligentă Shelly în 3 moduri (când sunteți conectat la WiFi în modul cloud): în aplicația Shelly Cloud, în interfața de utilizator a browserului web a serviciului Shelly cloud (https://my.shelly.cloud) deschisă din browserul PC-ului sau browserul telefonului, utilizați aceeași adresă de e-mail și aceeași parolă pentru a vă conecta pe care le utilizați în aplicația Shelly Cloud și când computerul/telefonul dvs. se conectează la aceeași rețea locală ca și dispozitivul Shelly: puteți utiliza și adresa IP locală a dispozitivului (de exemplu, http://192.168.0.55/) pentru a deschide interfața de administrare într-un browser. Adresa IP locală poate fi văzută în ambele aplicații Shelly Cloud, dar o puteți verifica și pe administratorul routerului WiFi. UI). Dacă un dispozitiv Shelly este offline în APP, verificați starea pe site-ul web Shelly cloud și, de asemenea, tastând adresa IP locală într-un browser (când este conectat la aceeași rețea). Dacă da, atunci cel mai probabil că aveți o problemă de rețea cu telefonul și dispozitivul însuși sunt online.
Pentru a depana problema conexiunii la aplicație:
închideți aplicația și reporniți;
curățați memoria cache a aplicației;
reinstalați aplicația pe telefon.
Newsletter
Nu rata ofertele si promotiile noastre
Social
Urmareste-ne in social media
Suport clienti
De luni pana vineri intre orele 10:00-17:00